Raktažodžių tyrimas

SOCIALINĖ MEDIJA

3/1/20233 min read

Raktinių žodžių tyrimas (angl. Keywords Research) yra vienas pirmųjų SEO proceso etapų.

Rinkos raktinių žodžių tyrimas skirstomas į kategorijas, paieškų kiekį, konkurenciją, aktualumą. Vykdant raktažodžių tyrimą, galima raktažodžius patikrinti įvairiose kategorijose. Tai reiškia, kad galime patikrinti, kiek kartų, specifinis raktažodis naudojamas globaliai, tam tikrose valstybėse, skirtingose vietovėse ir t.t. Raktinių žodžių tyrimas padeda ruošiant tekstus interneto svetainės išorei (WEB tekstai) ir vidui (Meta įrašai).

Raktiniai žodžiai yra terminai ar frazės, kuriuos žmonės dažnai įveda paieškos variklio lange, ieškodami informacijos apie tam tikrą temą. Pagrindinė idėja yra ta, kad tinklalapio turinys turi atitikti šiuos raktinius žodžius, todėl paieškos sistema jį pripažintų kaip tinkamą atsakymą į vartotojo užklausą.

Prieš imantis praktinių svetainės optimizacijos veiksmų, siekiant pagerinti pozicijas ir padidinti tikslinių lankytojų srautą, privalote žinoti, į kuriuos raktinius žodžius turite orientuotis.

Raktinių žodžių tyrimo programos:

Google Keyword Planner: Nemokamas įrankis, galima sužinoti raktinių žodžių tendencijas. Norint matyti tikslius paieškos skaičius reikia pirkti „AdWords” reklamą.

ahrefs.com: Leidžia trumpam naudotis nemokai.

keywordseverywhere.com: mokamas, bet nebrangus.

Cocolyze.com: Mokama svetainė su raktinių žodžių analize, sekimu, puslapio klaidų tikrinimu ir t.t.

Keywordtool.io: Mokamas įrankis skirtas atlikti rinkos raktinių žodžių tyrimams.

Kada naudojamas raktinių žodžių tyrimas?

Pradiniame svetainės kūrimo etape: kokias ir kiek kategorijų, subkategorijų ar kitų informacinių puslapių reikėtų turėti. Atrasti tinkamiausius raktažodžius konkrečiai prekei ar paslaugai. Atrasti raktažodžių variacijas.

Svetainės turinio plėtrai: Ieškoma papildomų raktažodžių kombinacijų, kurios nėra išnaudotos ir būtų galima prisitraukti naujų lankytojų. Atrasti naujų idėjų turinio kūrimui.

Raktažodžių prioriteto nustatymui: vykdant raktažodžių tyrimą raktažodžiai suskirstomi pagal prioritetus, tokiu būdu maksimaliai padidinat verslo sėkmės galimybes ir užtikrinant, kad svetainės SEO kampanija vyktų tikslingai. Prioritetinių raktažodžių nustatymas taip pat padeda greičiau pasiekti norimą rezultatą.

Svarstant ėjimą į vietinę rinką: tyrimo pagalba išsiaiškinama, ar siūlomas produktas ar paslauga turi paklausą „Google“ paieškoje. Tyrimo metu gali paaiškėti, kad paklausos nėra ir investuoti į atsiradimą organinėje paieškoje neapsimoka.

Svarstant plėtrą ar ėjimą į užsienio rinką: raktažodžių tyrimu išsiaiškinama, kuriose rinkose produktas ar paslauga gali turėti didžiausią paklausą. Vėliau vertinama konkurencija ir didžiausias sėkmingos plėtros potencialas.

Taip pat svarbu Raktažodžių efektyvumo stebėsena. Reikia nuolat stebėti tikslinėje rinkoje besikeičiančią situaciją ir naudojamų raktažodžių efektyvumą. Esant pasikeitusioms aplinkybėms rinkoje, koreguojamas raktažodžių planas ir strategija, kartu įtraukiant ir naujus raktažodžius, geriau atitinkančius pasikeitusius vartotojų poreikius ar paieškos įpročius.

Rinkos pokyčių vertinimui. Tyrimas panaudojamas paskutinio laikotarpio paieškų tendencijų palyginimui su prieš tai buvusio laikotarpio paieškomis. Jo pagalba galima išsiaiškinti rinkų pokyčius – paieškų sumažėjimus ar padidėjimus.

SEO specialistai analizuoja populiarumą ir konkurenciją su tam tikrais raktiniais žodžiais. Jie gali naudoti įvairias priemones, tokią kaip raktinių žodžių tyrimo įrankiai, kurie padeda nustatyti, kiek dažnai žmonės ieško tam tikrų žodžių, ir kaip stipri yra konkurencija dėl šių žodžių.

Optimizuojant tinklapį paieškos sistemai, svarbu ne tik įtraukti raktinius žodžius į turinį, bet ir užtikrinti, kad puslapiai būtų techniškai optimalūs, greiti, ir turėtų tinkamą struktūrą. Tai padeda pagerinti bendrą SEO rezultatą ir padidina tikimybę, kad tinklapis pasirodys aukščiau paieškos rezultatų sąraše.

Kiek kainuoja raktinių žodžių tyrimas ?

Pradinis raktinių žodžių tyrimas, reikalingas preliminaraus rinkos dydžio ir konkurencijos vertinimui, atliekamas nemokamai. Dažniausiai jis yra užsakomas ne kaip atskira paslauga, o kaip vidinio SEO dalis. Užsakant atskirai jo kaina priklauso nuo tyrimo gylio, svetainės puslapių skaičiaus ir naudojamų tyrimo priemonių skaičiaus.